ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ

هدايت به بالاي

مقام زن در اسلام :: دوستداران آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی(سیدالعلماء)

دوستداران آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی(سیدالعلماء)

این وبلاگ متعلق به جمعی از دوستداران آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی است که با هدف نشر معارف الهی راه اندازی شده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع شرعا جایز نیست.

دوستداران آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی(سیدالعلماء)

این وبلاگ متعلق به جمعی از دوستداران آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی است که با هدف نشر معارف الهی راه اندازی شده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع شرعا جایز نیست.

دوستداران آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی(سیدالعلماء)

ایشان شاگرد بزرگانی چون شیخ عباس تهرانی، علامه طباطبایی و امام خمینی رحمهم الله بودند.
امام در نامه ای از ایشان به "سیدالعلما" تعبیرکردند.
ایشان در طول عمر پر برکت خود ، تمام وجود خود را ، خالصانه و خاضعانه برای پیشبرد اسلام در طبق اخلاص نهادند و بی دریغ جهت نفوذ معنویت در جامعه و خصوصا در قلوب جوانان تلاش کردند.
آیت الله خسروشاهی در تاریخ دوم بهمن سال 1395 شمسی و مصادف با 22 ربیع الثانی 1438 قمری بعد از اقامه ی فریضه ی صبح به دیار یار شتافت.

به کانال رسمی تلگرام آیت الله خسروشاهی بپیوندید:برای عضو شدن در کانال تلگرام بر روی علامت تلگرام در قسمت سمت چپ صفحه کلیک کنید
هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع شرعا جایز نیست

بایگانی

مقام زن در اسلام

يكشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۵۶ ب.ظ


در جلسه ای در دانشگاه آزاد که معلمان و اساتید و بعضی از اساتید خانم  هم حضور داشتند, عرض کردم که می گویند: حضرت زهرا (سلام الله علیها) الگو است در حالی که حضرت زهرا ( سلام الله علیها) به عمرش یک سخنرانی نکرد! حتی طبق آن داستان که مرحوم شهید مطهری در آخر داستان راستان آورده اند (داستان 125؛ کارهای خانه) وقتی که شوهرش به او گفت که برود خدمت پدر و برای زندگی یک کمکی بگیرد, وقتی رفت و وارد مسجد شد و دید نامحرم هست؛ حیا کرد که جلوی نا محرم صحبت کند؛ برگشت!.  آن وقت حضرت خودشان آمدند و گفتند: چی کار داشتی که آمدی؟
و آن هم که در آن آخر عمرشان صحبت های پشت پرده در مسجد کردند، موقعی بود که اموالشان را برده بودند و به خانه شان حمله کرده بودند که دیگر آن موقع اضطرار بود.

 پس بنابراین اصلاً در جلوی نامحرم خودنمایی, صوت نمایی,در اسلام  هیچ محلی ندارد.

 در خارج و تمدنهای دیگر زنها چون اصلا شخصیتی ندارند, خب شخصیتشان به این است که وکیل مجلس یا وزیر یا رئیس جمهور بشوند و خودشان را بکوبند و بزنند به در و دیوار تا به اینجا برسند که بگویند: ما حقوقمان را گرفتیم! ما نیمی از اجتماع هستیم! ما عقب مانده بودیم! ما مظلوم بودیم! و اینجور چیزها.‼️
 با اینکه آن مقامی که در اسلام برای زن تهیه شده که اگر یک زن بتواند مثلا در عمرش دو تا دختر و دو تا پسر مفید برای اجتماع مسلمین تهیه بکند, این بالاترین خدمت است. و باید به این چیزها اهمیت بدهد به این صورت که هم دانش خوبی داشته باشد و هم بچه ها را تربیت کند، که گلش می شود آن بانوی اصفهانی؛ "بانو امین"، که مدرِّس بود بلکه مجتهد بود، همه کاره بود و اینکه مثلا تظاهراتی داشته باشد که در مجالس برود که نامحرم ها باشند و صحبت بکند، هیچ از این ها از ایشان شنیده نشد. مرحوم آقای طباطبایی می فرمود: ما اصفهان رفتیم و با ایشان ملاقات کردیم، " جلیله ای بود " این عبارتشان بود: " جلیله ای بود " .

  خب وقتی در اسلام یک چنین شأن و مقامی برای زن هست, جای خالی برایش نمی ماند تا این بکوبد که حقش را بگیرد و ما چون همه اش خلأی برای آنها از فضائل درست کردیم؛ خب اینها می خواهند مثل زنهای مصر  و بیروت بشوند! و مثلا می گویند: ما هم بشویم مثل زنهای اروپا و به مقاماتی که آنها رسیده اند, برسیم!   این به خاطر دست خالی بودن آنها از این شئون والای انسانیت و معنویت است.



هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع شرعا جایز نیست


آدرس کانال تلگرام :


برای عضو شدن در کانال تلگرام بر روی علامت تلگرام در قسمت سمت چپ صفحه کلیک کنید

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.