ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ

هدايت به بالاي

پیامهای ارتحال آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی :: دوستداران آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی(سیدالعلماء)

دوستداران آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی(سیدالعلماء)

این وبلاگ متعلق به جمعی از دوستداران آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی است که با هدف نشر معارف الهی راه اندازی شده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع شرعا جایز نیست.

دوستداران آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی(سیدالعلماء)

این وبلاگ متعلق به جمعی از دوستداران آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی است که با هدف نشر معارف الهی راه اندازی شده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع شرعا جایز نیست.

دوستداران آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی(سیدالعلماء)

ایشان شاگرد بزرگانی چون شیخ عباس تهرانی، علامه طباطبایی و امام خمینی رحمهم الله بودند.
امام در نامه ای از ایشان به "سیدالعلما" تعبیرکردند.
ایشان در طول عمر پر برکت خود ، تمام وجود خود را ، خالصانه و خاضعانه برای پیشبرد اسلام در طبق اخلاص نهادند و بی دریغ جهت نفوذ معنویت در جامعه و خصوصا در قلوب جوانان تلاش کردند.
آیت الله خسروشاهی در تاریخ دوم بهمن سال 1395 شمسی و مصادف با 22 ربیع الثانی 1438 قمری بعد از اقامه ی فریضه ی صبح به دیار یار شتافت.

به کانال رسمی تلگرام آیت الله خسروشاهی بپیوندید:برای عضو شدن در کانال تلگرام بر روی علامت تلگرام در قسمت سمت چپ صفحه کلیک کنید
هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع شرعا جایز نیست

بایگانی


پیام رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای در پی ارتحال آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت «عالم پارسا» و «سالک الی الله»، مرحوم آیت‌ الله آقای حاج سید ابراهیم خسروشاهی رضوان‌الله‌علیه را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالم پارسا و سالک الی الله، مرحوم آیت‌ الله آقای حاج سیدابراهیم خسروشاهی رضوان‌الله‌علیه را به شاگردان و ارادتمندان و بویژه به خاندان و بازماندگان مکرّم ایشان تسلیت عرض میکنم. این عالم بزرگوار، از شاگردان قدیم حضرت امام خمینی و علّامه‌ی طباطبائی اعلی‌الله مقامهما و ازمستفیدانِ سلوک معنوی در محضر بزرگان اخلاق و معرفت، و خود، آراسته به پرهیزگاری و پارسائی بود.
از خداوند رحمت و مغرفت و علوّ درجه برای ایشان مسألت میکنم.

سیدعلی خامنه‌ای
۲ بهمن ۱۳۹۵




پیام آیت الله جوادی آملی حفظه الله

بسم الله الرحمن الرحیم و ایاه نستعین

انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال عالم ربّانی, آیت الله حاج سید ابراهیم خسروشاهی را به حوزه‌های علمیه و علاقه‌مندان آن فقید سعید تسلیت عرض می‌نماییم!
معظم‌له سالیان متمادی به تعلیم آیه محکمه, فریضه عادله و سنّت قائمه با صواب و سداد اشتغال داشت و شاگردان فاضلی را با خفض جناح خود پر و بال داده است.
امید آنکه همچنان گذشته, مورد فیض نازل‌کننده قرآن و فوز آفریدگار عترت قرار گیرد و به خاندان محترم ایشان اجر صابران عطا گردد!

«السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته»
جوادی آملی


پیام آیت الله نصرالله شاه آبادی حفظه الله

بسم الله الرحمن الرحیم
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثلم فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ

ارتحال ملکوتی عالم ربّانی ،وصدیق مکرم
حضرت آیت الله آقای حاج سید ابراهیم خسروشاهی موجب تألم و تأثر شدید گردید.
اینجانب این ضایعه را به محضر مقدس حضرت ولى عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) ، رهبرمعظم وحوزه هاى علمیه وروحانیت معزز  ، دوستداران آن شخصیت وارسته و وبیت مکرم آن فقید سعید تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند منّان آرزوی صبر و اجر برای بازماندگان وعلودرجات براى انمرحوم  مسئلت دارم

والسلام علیکم و رحمة الله
الاحقرنصرالله شاه ابادى عفى عنه



پیام آیت الله جعفری اراکی حفظه الله

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ ءٌ

با قلبی آکنده از اندوه و تأثّر ، ارتحال ملکوتی عالم ربّانی ، الگوی تقوا و فضیلت ، حضرت آیت الله آقای حاج سید ابراهیم خسروشاهی موجب تألم و تأثر شدید گردید.
این عالم پارسا و سالک الی الله عمری را در راه خدمت به مذهب حقه اهلبیت (علیهم السلام) سپری نمود و تا آخرین روزهای عمر پر برکت خویش در تربیت شاگردان از هیچ تلاشی فروگذار ننمود.
اینجانب این ضایعه را به محضر مقدس حضرت ولى عصر (عجل الله تعالی فرجه) ، مقام معظم رهبری ، دوستداران مقام معنوی آن شخصیت وارسته و خانواده معزّز آن فقید سعید تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منّان آرزوی صبر و اجر برای بیت شریف معظمٌ له مسئلت دارم.

والسلام علیکم و رحمة الله
تهران- محمد جعفرى اراکى



پیام مدیر محترم حوزه های علمیه سراسر کشور


 
انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال روحانی جلیل القدر و عالم فقید، حضرت آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی از شاگردان امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی(ره) که سال ها سابقه تدریس در حوزه های علمیه و تربیت نفوس مستعده و نیز تبلیغ دین مبین اسلام را در کارنامه زندگی خویش دارد را به محضر قدسی حضرت بقیه الله الاعظم، حوزه های علمیه و بازماندگان آن مرحوم تسلیت گفته و علو درجات آن فقید سعید را از خداوند متعال مسئلت می نمایم.


علیرضا اعرافی

مدیر حوزه های علمیه


پیام محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران


«بسم الله الرحمن الرحیم

انّا لله وإنّا إلیهِ رَاجعُون


رحلت عالم عامل و فقیه ماجد، حضرت آیت‌الله سید ابراهیم خسروشاهی طاب ثراه موجب اندوه گردید. خسران فقدان فاضلی ژرف پو که تجربه سالیان کوچ و هجرت، درک مجلس مردان نام‌آور فقه و شریعت و خوشه‌چینی و درس‌آموزی از بنیانگذار نهضت انقلاب اسلامی، امام خمینی رحمه‌الله علیه کتیبه کارنامه‌اش را درخشان کرده است، خسرانی عظیم و جانکاه است. آن دینور عالی‌مرتبه در کرمانشاه، نجف، قم و تهران ستاره‌های دانش ربانی را در شبستان وجود جویندگان معنویت و فقاهت روشنان بود و در مقام والای حقیقت‌شناسی، هم‌عنان با سلسله جلیله فقاهت علوی و کاروان اسلام ناب محمدی «که صلوات بر جناب او باد»، به مثابه صحابی مرجعیت امام به نهضت او پیوست. در شط مواج شریعت، ودیعه فکرت او منزلت وی را فزونی بخشید و در جنب اقران صاحب فضیلت حوزه‌های علوم نبوی و علوی، ضیا سواد فیاضش گوهر افشان جان دانشوران شد. آن مرحوم مغفور پس از انقلاب مسجد و مدرس را ترک نگفت و با وجود طرز بلند دانش اش که موجب دعوت شهید بزرگوار آیت‌الله بهشتی برای همکاری شد، حوزه مفاهمه و مرابطه در مجلس بحث و ذکر حقایق دینی را ضروری دانست و زاویه تعلیم را برگزید. مَوتُ العالِمِ مُصیبَةٌ لا تُجبَرُ و ثُلمَةٌ لا تُسَدُّ، و هُوَ نَجمٌ طـمِسَ، و مَوتُ قَبیلَةٍ أیسَرُ مِن مَوتِ عالِمٍ صدق رسوله الکریم. این ضایعه و ثلمه عظیم را خدمت مقام معظم رهبری، خاندان سوگوار، شاگردان وفادار آن یگانه روزگار و حاملان اندیشه دینی در عصر حاضر تسلیت گفته، خدای رحمان را به بخشش و ارزانی من و سلوای مرحمت واسعه‌اش، به آن گوهر یتیم فقاهت، و عطیه حشر و نشر با انبیای عظام، ائمه هدی، ابرار و اخیار و صالحان و اولیا در عالم آخرت تمنا داریم. خدایش بیامرزاد.»


پیام شورا و مدیریت حوزه علمیه استان تهران



بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

اذا مات العالم ثلم فی‌الاسلام ثلمة لا یسدها شیء

ارتحال عالم ربانی، فقیه وارسته، و استاد معزز و مسلم اخلاق، حضرت آیت‌الله سید ابراهیم خسروشاهی که عمر پربرکت خویش را در راه تهذیب نفس، تحکیم مبانی تشیع و ترویج اخلاق و تعالیم اسلامی سپری کرد، موجب تاسف گردید. شورا و مدیریت حوزه علمیه استان تهران این ضایعه مولمه را به محضر حضرت ولی‌عصر(ارواحنا فداه)، مقام معظم رهبری(ادام الله ظله)، مراجع معظم تقلید و حوزه‌های علمیه، به خصوص حوزه علمیه تهران و همه مردم شریف میهن اسلامی تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای خانواده محترم صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارد.








پیام رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمانشاه
 

 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
  درگذشت عالم ربانی و فقیه صمدانی آیت‌الله حاج سید ابراهیم خسروشاهی رضوان الله علیه موجب تالم و تاثر فراوان شد، آن روحانی پارسا که از شاگردان حضرات آیات عظام بروجردی، امام خمینی، گلپایگانی، علامه طباطبایی و خوشه چین خرمن معنوی سلوک الهی آیت الله شیخ عباس تهرانی رضوان الله تعالی علیهم بود، سالیان متمادی به امر آیت الله العظمی گلپایگانی و امام راحل عظیم الشان در خطه کرمانشاهان به امر تبلیغ  و تهذیب نفوس اشتغال داشت و به خاطر عشق به پیر جماران و قدم در وادی  مبارزه با رژیم طاغوت بارها مورد اذیت و آزار ساواک قرار گرفت که قطعا آن رنج‌ها و مشقات ذخیره اخروی وی خواهد بود.
 
لذا این ضایعه غیر قابل جبران را به محضر حضرت ولی عصر روحی فداه، مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه، خصوصا بازماندگان آن مرحوم و مردم شریف کرمانشاه تسلیت عرض می کنم.
 
از خداوند رحمان، رحمت و مغفرت ، و علو درجات برای آن فقیه پرهیزگار مسالت دارم.

 
محمدجواد مهری ۲ / ۱۱ / ۱۳۹۵




پیام تسلیت دانشگاه امام صادق در پی ارتحال آیت‌الله خسروشاهی

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم ربانی، استاد حوزه‌های علمیه، خدمتگزار قرآن و اهل بیت علیهم السلام، دلباخته اسلام و انقلاب حضرت آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی را به حضرت بقیت الله (عج)، رهبر انقلاب و حوزه‌های علمیه تسلیت می‌گوییم.



پیام تسلیت دانشمند محترم حضرت استاد حسین انصاریان حفظه الله تعالی 

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم ربانی و عارف وارسته حضرت آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی طاب ثراه، ضایعه ای دردناک و ثلمه ای جبران ناپذیر برای حوزه های علمیه و جامعه اسلامی می باشد.
آن بزرگوار در میدان علم و عمل و اخلاص و تواضع عالمی کم نظیر بود "عاش سعیدا و مات سعیدا".
فقدان چنین شخصیت هایی به ویژه در عصر حاضر خسارتی بس عظیم می باشد.
ضمن طلب علو درجات برای آن مرحوم به تمامی شاگردان و ارادتمندان و آقازادگان به ویژه حضرت حجه الاسلام و المسلمین  حاج شیخ محسن حبیبی زید عزه تسلیت عرض نموده و برای آنان طلب صبر در این مصیبت را می نمایم.


۱۳۹۵/۱۱/۳
 فقیر حسین انصاریان



 پیام حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد



بسم الله الرحمن الرحیم

العلماء باقون مابقی الدهر

ارتحال عالم ربانی ،سالک الی الله ،حضرت آیت الله حاج سید ابراهیم خسروشاهی ،موجب تاسف وتاثرعلاقمندان وارادتمندان وشاگردان آن عارف گمنام شد.

آن مرحوم که ازشاگردان برجسته ی امام راحل عظیم الشان(ره) وعلامه طباطبایی(ره) بودند،عمری را درتحصیل وتدریس علوم دینی ،به ویژه فقه وکلام وتفسیر واخلاق گذراندند وشاگردانی بنام را تربیت کردند.

طی نیم قرن خدمات آن مرحوم،  مساجد زیادی به صورت مستقیم و غیر مستقیم از وجود شریفشان بهره مند شدند ومنزل ایشان ،ازقدیم الایام،محفل درس وانس ومنبع معنویتی بود که جان ودل شیفتگان معارف الهی را سیراب می کرد.

همراهی وهمگامی آن عالم پرهیزگار با نهضت امام راحل وانقلاب اسلامی درطول سالیان طولانی از زمره ی افتخارات آن عزیز بود.

آیت الله خسروشاهی در طول زعامت مقام معظم رهبری ( دامت برکاته)،حامی صادق رهبر حکیم انقلاب اسلامی بودندوهمگان را به این امر، توصیه می کردند.

اکنون پس از هشتادسال تلاش ومجاهدت علمی وسلوکی وتربیت وتهذیب نفوس ،وخدمت خالصانه به مردم ،ازپایگاه مسجد وحوزه، ،روح پاک آن عالم پارسا به اجداد طاهرینش پیوسته است .

اینجانب به نمایندگی از حضرات ائمه جماعات مساجد استان تهران، فقدان آن فقیه خدمتگزار را به حوزه علمیه تهران وشاگردان وخاندان معظم ایشان تسلیت می گویم وعلو درجات رابرای آن عزیز وصبر واجر را برای خانواده ی ارجمندشان ،طلب می کنم.

والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

محمدجواد حاج علی اکبری