ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ

هدايت به بالاي

دستورالعمل ها :: دوستداران آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی(سیدالعلماء)

دوستداران آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی(سیدالعلماء)

این وبلاگ متعلق به جمعی از دوستداران آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی است که با هدف نشر معارف الهی راه اندازی شده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع شرعا جایز نیست.

دوستداران آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی(سیدالعلماء)

این وبلاگ متعلق به جمعی از دوستداران آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی است که با هدف نشر معارف الهی راه اندازی شده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع شرعا جایز نیست.

دوستداران آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی(سیدالعلماء)

ایشان شاگرد بزرگانی چون شیخ عباس تهرانی، علامه طباطبایی و امام خمینی رحمهم الله بودند.
امام در نامه ای از ایشان به "سیدالعلما" تعبیرکردند.
ایشان در طول عمر پر برکت خود ، تمام وجود خود را ، خالصانه و خاضعانه برای پیشبرد اسلام در طبق اخلاص نهادند و بی دریغ جهت نفوذ معنویت در جامعه و خصوصا در قلوب جوانان تلاش کردند.
آیت الله خسروشاهی در تاریخ دوم بهمن سال 1395 شمسی و مصادف با 22 ربیع الثانی 1438 قمری بعد از اقامه ی فریضه ی صبح به دیار یار شتافت.

به کانال رسمی تلگرام آیت الله خسروشاهی بپیوندید:برای عضو شدن در کانال تلگرام بر روی علامت تلگرام در قسمت سمت چپ صفحه کلیک کنید
هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع شرعا جایز نیست

بایگانی

 هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع شرعا جایز نیست



1

ذکر صلوات سفارش شده از مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی به نقل از مرحوم امام که به شاگردان خویش به جهت دفع بلا و مصیبت توصیه می فرمودند:

عصر و غروب جمعه، به نیابت از تمام شیعیان عالم
ده مرتبه:

اللهم صل علی محمد و آل محمد و ادفع عنا البلاء المبرم من السماء انک على کل شئ قدیر

خدایا صلوات فرست بر محمد و آل محمد و دفع بنما از ما بلائی را که حتمی شده است از آسمان، همانا تو بر هر امری قادر و توانائی

التماس دعا

هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع شرعا جایز نیست


2

دعای غریق؛ بهترین دعا

"یا الله یا رحمان یا رحیم یا مقلِّبَ القلوب ثَبِّت قلبی علی دینِکَ"

 این بهترین دعاهاست؛ در قنوت، در سجده، در ماشین، در راه، در بین درس، دربین مباحثه.

آدم این دعا توی دلش زنده باشد و زنده نگه دارد و این دعا را تکرار کند. هر جا می شود با زبان و هر جا نمی شود با تکرار در قلب و خاطر؛ ای خدای من، ای مهربان خدای من، ای ارحم الراحمین من، این دل مرا ثابت نگه دار، این نقش ایمان گچ تخته ای نباشد که با یک پنبه از بین برود!، ثابت باشد


هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع شرعا جایز نیست



3

ذکر شریف "صلوات"


یک نمونه دیگر از این کلیدها طلب رحمت است بر پیامبر اکرم و خاندان طاهرینش (علیهم السلام) در هنگام حاجت به وسیله ذکر شریف "صلوات".
  بنده به یاد دارم که مرحوم علامه طباطبائی (رحمه الله) یکی از مسائل لازم را جلسه ختم 14‌هزار صلوات می‌دانستند و نقل می‌فرمودند: «وقتی که من در تبریز طلبه شدم، موانعی برای تحصیل و سفر علمی به نجف اشرف پیش آمد؛ که به این ذکر شریف متوسل شدم».


هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع شرعا جایز نیست



4

تحفه ی سیدالعلماء برای مقام معظم رهبری

بنده وقتی که بنا بود خدمت رهبر معظم برسم به عنوان تحفه همین جریان هفتم منتهی الآمال
را که دعا و نماز برای بر آورده شدن حاجات اضطراری است، تقدیم ایشان کردم.
چون می‌دانستم که ایشان از همه ما مشکلاتش بیشتر است.

88/1/15



پنج دعاى فرج
حکایت هفتم ـ مشتمل بر دعاى فرج است : سید رضى الدّین على بن طاوس در کتاب ( فرج المـهـمـوم ) و عـلامـه مـجـلسـى در ( بـحـار ) نـقـل کـرده انـد از ( کتاب دلائل ) شیخ ابى جعفر محمّد بن جریر طبرى که او گفت : خـبـر داد ابـوجعفر محمّد بن هارون بن موسى التلعکبرى که او گفت : خبر داد مرا ابوالحسن بـن ابـى البـغل کاتب که او گفت : در عهده گرفتن کارى را از جانب ابى منصور بن ابى صـالحـان و واقـع شـد مـیـان مـا و او مـطـلبـى کـه بـاعث شد بر پنهان کردن خود. پس در جـسـتـجـوى مـن بـرآمـد پـس مـدتى پنهان و هراسان بودم آنگاه قصد کردم رفتن به مقابر قریش را یعین مرقد منور حضرت کاظم علیه السلام در شب جمعه و عزم کردم که شب را در آنـجـا بـه سـر آورم بـراى دعـا و مسئلت و در آن شب باران و باد بود پس خواهش نمودم از ابـى جـعـفـر قـیـم کـه درهـاى روضه منوره را ببندد و سعى کند در اینکه آن موضع شریف خـالى بـاشـد کـه خـلوت کـنـم بـراى آنـچـه مـى خـواهـم از دعـا و مـسـئلت و ایـمن باشم از دخـول انسانى که ایمن نبودم از او و خائف بودم از ملاقات او. پس کرد و درها را بست و شب نـصـف شد و باد و باران آن قدر آمد که قطع نمود تردد خلق را از آن موضع و ماندم و دعا مـى کـردم و زیـارت مـى نـمـودم و نـمـاز بـه جـا مـى آوردم . در ایـن حـال بـودم که ناگاه شنیدم صداى پایى از سمت مولایم موسى علیه السلام و دیدم مردى را کـه زیـارت مى کند پس سلام کردم بر آدم و [پیامبران ] اولوالعزم علیهم السلام آنگاه بـر ائمـه عـلیهم السلام یک یک از ایشان تا رسید به صاحب الزمان علیه السلام و او را ذکـر نـکـرد پـس تعجب کردم از این عمل و گفتم شاید او را فراموش کرده یا مى شناسد یا ایـن مـذهـبى است براى این مرد، پس ‍ چون فارغ شد از زیارت خود دو رکعت نماز کرد و رو کـرد بـه سـوى مـرقـد مـولاى مـا ابـى جـعـفـر عـلیـه السـلام ، پـس زیـارت کـرد مـثـل آن زیـارت و آن سـلام و دو رکـعـت نـمـاز کـرد و من از او خائف بودم زیرا که او را نمى شـنـاختم و دیدم که او جوانى است کامل و در بدنش جامه سفید است ، و عمامه اى دارد که حنک گـذاشـتـه بـود بـراى او بـه طـرفـى از آن و ردایى بر کتف انداخته بود. پس گفت : اى ابـوالحـسـن بـن ابى البغل ! کجایى تو دعاى فرج ، گفتم : کدام است آن دعا اى سید من ! فرمود: دو رکعت نماز مى گزارى و مى گویى :
( یا مَنْ اَظْهَرَ الْجَمیلَ وَ سَتَرَ الْقَبیحَ یا مَنْ لَمْ یُؤ اخِذْ بِالْجَریرَةِ وَ لَمْ یُهْتِک السِّتْرَ یـاعـَظیمَ المَنَّ یا کَریمَ الصَّفْحَ یا حَسَنَ التَّجاوَزَ یا واسِعَ الْمَغْفِرَةِ یا باسِطَ الْیَدَیْنِ بـِالرَّحـْمـَةِ یـا مـُنـْتـَهـى کـُلِّ نـَجْوى وَ یا غایَةَ (مُنْتَهى ) کُلّ شَکْوى یا عَوْنَ کُلِّ مُسْتَعینٍ یـامُبْتَدِئا بِالنِّعَمِ قَبْلَ اسْتِحْقا قِها یا رَبّاهُ (ده مرتبه ) یا غایَةَ رَغْبَتاهُ (ده مرتبه ) اَسْئَلُکَ بِحَقِّ هذِهِ الاَسْمآءِ وَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطّاهِرینَ عَلَیْهِمُ السَّلامُ اِلاّ ما کَشَفْتَ کَرْبى وَ نَفَّسْتَ هَمّى و فَرَّجْتَ غَمّى وَ اَصْلَحْتَ حالى ) .
و دعا کن بعد از هرچه را که خواستى و بطلب حاجت خود را آنگاه مى گذارى روى راست خود را بر زمین و مى گویى صد مرتبه در سجود خود:
( یـا مُحَمَّدُ یا عَلِىُّ یا عَلِىُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفیانى فَاِنَّکُما کافِیاىَ وَ انْصُرانِى فَاِنّکُمانا صِراىَ ) .
و مـى گـذارى روى چـپ خـود را بـر زمـین و مى گویى صد مرتبه ادرکنى ، و آن را بسیار مکرر مى کنى و مى گویى ( اَلْغَوْثُ اَلْغَوْثُ اَلْغَوْثُ ) تا اینکه منقطع شود و بر مى دارى سر خود را پس به درستى که خداى تعالى به کرم خود برمى آورد حاجت تو را ان شاء اللّه تعالى .
پـس چـون مـشـغـول شدم به نماز و دعا بیرون رفت پس چون فارغ شدم بیرون رفتم به نـزد ابـى جـعـفـر کـه سـؤ ال کـنـم از او از حـال ایـن مـرد کـه چـگـونـه داخـل شـد، پـس دیـدم درهـا را کـه بـه حـالت خـود بـسـتـه و مقفل است پس تعجب کردم از این و گفتم شاید درى در اینجا باشد که من نمى دانم پس خود را بـه ابـى جـعـفـر رسـانـیـدم و او نـیـز بـه نزد من آمد از اطاق زیت یعنى حجره اى که در مـحـل روغـن چـراغ روضـه بـود پـس پـرسـیـدم از او از حال آن مرد و کیفیت دخول او، پس گفت : درها مقفل است چنانکه مى بینى من باز نکردم آنها را، پـس خـبـر دادم او را بـه آن قـصـه پـس گفت این مولاى ما صاحب الزمان علیه السلام و به تـحـقـیـق کـه مـن مکرر مشاهده کردم آن جناب را در مثل چنین شبى در وقت خالى شدن روضه از مـردم . پس تاءسف خوردم بر آنچه فوت شد از من و بیرون رفتم در نزدیک طلوع فجر و رفـتـم به کرخ در موضعى که پنهان بودم در آن پس روز به جاشت نرسید که اصحاب ابـن ابـى صـالحـان جـویـاى مـلاقـات مـن شـدنـد و از اصـدقـاء سـؤ ال مى کردند از حال من و با ایشان بود امانى از وزیر و رقعه اى به خط او که در آن بود هـ

ر خـوبى پس حاضر شدم نزد او با امینى از اصدقاء خود پس برخاست و مرا چسبید و در آغـوش گـرفـت بـه نحوى که معهود نبودم از او پس گفت حالت تو را به آنجا کشاند که شـکـایـت کنى از من به سوى صاحب الزمان علیه السلام . به او گفتم از من دعایى بود و سـؤ ال از آن جـنـاب کـردم گفت : واى بر تو! دیشب در خواب دیدم مولاى خود صاحب الزمان عـلیـه السـلام را یـعـنـى شـب جـمعه که مرا امر کرد به هر نیکى و درشتى کرد به من به نـحوى که ترسیدم از آن پس گفتم لا اِلهَ اِلا اللّهُ شهادت مى دهم که ایشان حق اند و منتهاى حـق ، دیـدم شـب گـذشته مولاى خود را در بیدارى و فرمود به من چنین و چنان و شرح کردم آنچه را که دیه بودم در آن مشهد شریفه پس تعجب کرد از این و صادر شد از او بالنسبة بـه مـن امـورى بـزرگ و نـیکو در این باب و رسیدم از جانب او به مقصدى که گمان آن را نداشتم به برکت مولاى خود علیه السلام


هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع شرعا جایز نیست



5

ارمغان آیت الله خسروشاهی


من امروز ارمغانی خدمت شما تقدیم می‌کنم که آن را جایی ندیده‌ام ولی امیدوارم برایتان مفید باشد:  

« اللهم صل علی محمد و آل محمد، اللهم صل علی الحَسَنِین1 و الحسین و اهل بیتهم و شیعتهم و عجل فرجهم و اهلک اعدائهم.»



1- امام حسن مجتبی و امام حسن عسکری علیهما السلام

88/1/15 حوزه ی علمیه ی آیت الله مجتهدی



هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع شرعا جایز نیست


در حال تکمیل